Запись на консультации и диагностику, результаты исследований и акции — в мобильном приложении!

Відновлення після інсульту. Історія пацієнта Медичного дому Odrex

У Павла стався інсульт, його стан був майже на межі катастрофи. Однак завдяки чуйності дружини та швидкій реакції медиків за два тижні після початку захворювання чоловік вже самостійно ходить, розмовляє та планує повернення до звичайного ритму життя.

«Це сталось зранку, я не зміг підвестися з ліжка. Дружина пішла викликати швидку, і я навіть образився на неї за це», – згадує початок нападу Павло. Хвороба розвивалася за класичним сценарієм – кінцівки з одного боку перестали функціонувати, мовлення стало нерозбірливим. Лікарі швидкої допомоги госпіталізували чоловіка у приймальне відділення, де йому виконали нативне КТ, КТ-ангіографію і КТ-перфузію.

Дослідження підтвердили раніше виставлений за клінічними ознаками діагноз – у пацієнта стався ішемічний інсульт в правій гемісфері мозку. В нього виявився тромбоз магістральної судини головного мозку – правої середньомозкової артерії. Такий стан вимагав негайного лікування.

Вчасність – одна з головних умов успішного лікування інсульту

Госпіталізація Павла випала якраз на чергування невролога Анастасії Прокоп’юк. Лікарка діяла за протоколом і прийняла рішення про проведення бриджинг-терапії. Якщо простими словами, то це комбіноване лікування, яке починається із введення системного тромболітика, а продовжується оперативним втручанням.

Через доступ на стегні – через праву внутрішню сонну і потім праву середньомозкову артерію – рентгенендоваскулярний хірург Костянтин Хацько провів аспіраційний катетер і за один пас, тобто за один прохід дістав два чималих емболи.

«Пацієнту загрожував або вкрай важкий інвалідизуючий інсульт з виключенням функцій половини тулуба, або навіть летальний випадок внаслідок набряку мозку». Втім цього не сталося саме через вчасність допомоги. «Важлива умова, щоб пацієнт потрапив у терапевтичне вікно. І тут всі карти зійшлися – і родичі зреагували правильно, і лікарі швидкої теж, і в лікарні оперативно надали спеціалізовану допомогу», – підбила підсумки Прокоп’юк. Подальша терапія в стаціонарі відбувалась під наглядом невролога Ігоря Тендіта.

Завдання лікарів полягало не лише у відновленні кровотоку, але й у грамотному обстеженні, яке б допомогло з’ясувати причину інсульту і запобігти повторенню. З цим команда теж впоралась – як виявилось, у Павла була недіагностована раніше фібриляція передсердь, яке тепер лікуватимуть медикаментозно.

Післяінсультна реабілітація

Ще на операційному столі у Павла почало відновлюватися мовлення та з’явилася рухливість у кінцівках. З наступного дня після втручання Павло почав реабілітацію – це не менш важливий етап на шляху до одужання, ніж саме лікування. Після двох тижнів регулярних занять у стаціонарі Реабілітаційного центру Odrex Павло вже майже досяг того стану, в якому був до хвороби.

«Онучка побачила мене через відеозв’язок, побігла до мене з м’ячем і через телефон подала пас. Мої онуки – моя мотивація швидше відновлюватись!», – розповідає Павло.

Важливо! При інсульті часто спостерігається асиметрія – людині важко піднести обидві руки на 90° (одна буде опускатися) та рівно посміхатися (один з куточків буде опущений). Також частим є порушення мовлення – вимова стає нерозбірливою. При інсульті дуже важливо вчасно надати допомогу – ідеально, якщо це вдається зробити під час «терапевтичного вікна», тобто протягом приблизно 4 годин після початку нападу.

Детальніше про стаціонар Медичного дому.
Детальніше про Реабілітаційний центр Медичного дому.

Лікування інсульту в Odrex є безоплатним для пацієнтів, тому що ми законтрактовані з НСЗУ. За Програмою медичних гарантій держава оплачує комп’ютерну томографію під час інсульту, лабораторні дослідження, тромболізис, тромбекстрацію або тромбаспірацію та спостереження в гострому періоді.

Приймальне відділення на Розкидайлівській, 69/71 приймає через будь-яку державну чи приватну швидку допомогу. Повідомте лікарів, що плануєте госпіталізуватися до Odrex. Або викликайте швидку Odrex за коротким номером 9000 з будь-якого мобільного оператора.