Запис на консультації та діагностику, а також результати досліджень у мобільному додатку!

Порушення мовлення у дітей

Порушення мовлення у дітей – це розлади мовної діяльності, які перешкоджають повноцінному спілкуванню та соціальній взаємодії.

Мовлення формується не з вимови першого слова, а з народження дитини. На нього впливають безліч факторів:

  • фізичний розвиток (недостатня рухливість губ, вади у будові мовних органів, родова травма мовної зони голови);
  • психологічні аспекти (затримка психічного розвитку);
  • оточення (грамотно побудовані розмови батьків).

Дизартрія. До 6 років мовлення швидке, малюк поспішає щось сказати, ковтає закінчення, розмовляє невиразно. Він гіперактивний, емоційний, легко збудливий.

Часто зустрічається у логопедичній практиці стерта форма дизартрії. Їй властиві невиразне мовлення та погана дикція. Причина виникнення – перенесене кисневе голодування під час пологів чи інша перинатальна патологія. Дитина після важких пологів може не кричати або крик у неї більш приглушений, ніж у інших дітей, до грудей не прикладається, має аритмічне дихання, неспокійна.

Гіпомімія. У старшому віці може виявитись гіпомімія – ослаблення виразних рухів обличчя. Тобто артикуляційний апарат не розвинений. Дитя мало рухає губами.

Протилежністю гіпомімії є спастичні лицьові конвульсії: м’язи напружені через порушення нервово-м’язової активності.

Гіперсалівація — ще одна поширена проблема у дітей: підвищене вироблення слини, яку дитина не встигає ковтати під час імпульсного вираження своїх думок.

У Медичному домі Odrex ви зможете отримати детальні консультації фахівців з усіх питань щодо здоров’я вашої дитини. Також пройдете якісну діагностику, яка дозволить поставити точний діагноз і призначити правильний терапевтичний курс.

Діагностика

Порушення мовлення в дітей діагностуються при елементарному спостереженні за їх щоденними здібностями. Лікар може виявити деякі відхилення від норми, провівши дитині серію спеціальних логопедичних тестів. У домашніх умовах показником можуть бути тести на координацію, оскільки вільне, добре поставлене ​​мовлення можливе лише у скоординованому тілі.

  • Тест №1: дитина стоїть рівно, заплющує очі, піднімає одну ногу, потім другу. У віці 3-4 роки вона може утриматися в такому положенні на кілька секунд.
  • Тест №2: у цьому ж віковому періоді дитина здатна стрибати на одній нозі та вміє перескакувати перешкоди. Є шанс це перевірити. Існує також перевірка на влучення в ціль м’ячем.
    Якщо тести на координацію відхиляються від норми, необхідно звернутися за консультацією до дитячого невролога.

Лікування порушень мовлення

Важливо, щоб батьки вчасно провели логопедичне відновлення, аби виправити мовленнєву ваду. Інакше вона може залишитися на все життя.
Якщо у дитини нерозбірливе, спішне мовлення, то завдання батьків у цей період — грамотно скоригувати словесні ескапади свого чада і сформувати у нього повільнішу вимову: вчити вимовляти з пам’яті чотиривірші голосно і чітко.

Якщо не займатись подібними коригуваннями, то будь-який дефект може залишитися на все життя.

При гіперсалівації лікарі працюватимуть з дихальною гімнастикою вдиху-видиху дитини, щоб усунути цей недолік. Отоларинголог призначить серію вправ лікувальної фізкультури, спрямованих на регуляцію дихання, щоб його «вистачало» на довгі речення. В інших випадках рекомендовано курс занять із логопедом.

Відгуки