Як лікувати гострий та хронічний тонзиліт. Консультує отоларинголог Аліна Друмова
Гострий тонзиліт часто називають ангіною, і для нього характерні: біль у горлі, що посилюється при ковтанні, підвищення температури до 37,5-39, збільшення периферичних лімфовузлів, озноб, головний біль, біль у суглобах та м’язах.
Про лікування гострого та хронічного тонзиліту, у відео каналу «ТОП 100 лікарів», розповіла кандидат медичних наук, отоларинголог Медичного дому Odrex — Аліна Друмова.
Зокрема Аліна Миколаївна розглянула наступні питання:
Які існують види тонзиліту, і чим вони відрізняються?
Як проходить лікування тонзиліту в залежності від виду захворювання?
Записатись на консультацію Аліни Друмової ви можете через мобільний додаток, через форму на сайті або за номерами +38 (048) 730-00-30, +38 (096) 380-30-30, +38 (063) 380-30-30, +38 (066) 380-30-30.
День Незалежності — головне державне свято, яке цього року особливо близьке кожному українцю. Ми гуртуємось, перебуваючи в Україні та за кордоном, допомагаємо Збройним Силам боронити нашу країну, щодня наближаємо нашу перемогу — кожен по-своєму.
Військові, лікарі, волонтери, цивільні — сьогодні всі ми відзначаємо свято свободи і шануємо пам’ять героїв України, тих, хто воював та загинув та тих, хто продовжує зараз виборювати таку жадану нами Незалежність.
Сьогодні Медичний дім Odrex та Поліклініки всієї сім’ї на Сахарова, в Райдужному та Чорноморську працюють в стандартному режимі, Поліклініка всієї сім’ї в місті Южне — не працює.
Невідкладні служби та стаціонар продовжують працювати цілодобово, без вихідних.
Вітаємо вас зі святом, бажаємо здоров’я, любові, миру і злагоди!
Пам’ятайте про безпеку і бережіть себе та свої родини.
Нагадуємо, що записатись на діагностику та консультацію ви можете через мобільний додаток, через форму на сайті або за номерами: +38 (048) 730–00–30, +38 (096) 380–30–30, +38 (063) 380–30–30, +38 (066) 380–30–30.
Викликати Швидку допомогу Odrex можна за коротким номером 9000 з будь-якого мобільного оператора або за телефоном +38 (048) 752 90 00.
Лаври Андрій Андрійович — судинний хірург Медичного дому Odrex
Отже, знайомимо вас із судинним хірургом Андрієм Лаври, який для Медичного дому геть не новий спеціаліст, адже є учнем провідного судинного хірурга Олександра Смірнова та працював в операційній та стаціонарі з Олександром Борисовичем.
В Odrex лікар проводить консультативний прийом й ургентні та планові оперативні втручання. Ви можете звернутись за його консультацією з наступних питань:
варикозне розширення вен, судинні зірочки,
втома, тяжкість, біль, свербіж у ногах,
набряки на стопах, гомілках, нічні судоми,
тромбози та тромбофлебіти,
пігментні плями на ногах, трофічні рани,
переміжна кульгавість, біль у ногах при ходьбі, рани, що довго не гояться,
закупорка судин, тобто атеросклероз,
порушення цілісності шкірних покривів при цукровому діабеті,
формування артеріовенозних фістул для проведення сеансів нирково-замісної терапії,
встановлення венозних портів,
операції з приводу аневризм артерій.
Дуже легко не взяти симптоми до уваги, бо щоразу, як заболять ноги, ми думаємо про звичайно втому, але потрібно відрізняти систематичність проявів та від раптової появи. Ми не можемо втомлюватись щодня настільки. Також варто врахувати, що не всі вени знаходяться близько до шкіри, тому прояви варикозу бачимо не відразу. Потрібна звичайна уважність до себе і вміння сприймати симптоми належним чином. З проблемою треба йти до фахівця.
З лікарем можна обговорити й методи профілактики, аби вчасно запобігти хворобі, особливо якщо знаєте про сімейний анамнез. Можливо вже самий час використовувати лікувальні трикотажні панчохи чи треба підібрати види спорту, які сприятимуть самопочуттю ніжок.
Записатись на консультацію Андрія Андрійовича ви можете через мобільний додаток, через форму на сайті або за номерами: +38 (048) 730–00–30, +38 (096) 380–30–30, +38 (063) 380–30–30, +38 (066) 380–30–30.
Заняття з надання домедичної допомоги для дітей 8-11 класів
Школа першої допомоги — це сумісний проєкт Національної ради з охорони здоров’я та безпеки, Центра громадського здоров’я, Medical Hub Odrex, групи компаній «Парамедик» та Навчального центру SAR.
розглянули, які невідкладні дії слід виконати, аби врятувати здоров’я та життя людини,
дізнались, як комунікувати зі спеціальними службами, контролювати стан постраждалого до прибуття швидкої допомоги.
Ділимось фотозвітом з минулого заняття та чекаємо ваших дітей 23 та 25 серпня в Medical Hub Odrex.
Зареєструватись на наступні заняття ви можете заповнивши форму за посиланням.
«Хочу побачити перемогу»: історія пацієнтки з вузловим зобом
Майбутнє без щитоподібної залози
Щоб зрозуміти причину болю зробили КТ органів грудної клітини, де побачили збільшення розмірів залози та появу вузлів. Це утворення й тиснуло на кістки, трахею, та зміщувало її трохи праворуч. Вузли виділяли гормони і пацієнтка мала їх надлишок, тобто гіпертиреоз. Вже після консультації з ендокринним хірургом та обстежень, стало зрозуміло, що це негативно впливало на роботу багатьох систем організму. Особливо, на серце.
Пацієнтка давно знала про проблему зі щитоподібною залозою, ще в 90-х роках їй виконали оперативне втручання, але не залишилось жодних медичних документів, які б могли пояснити чому зоб все ж є. Пацієнтка разом з ендокринологом займались медикаментозною корекцією проблеми, але хвороба погано піддавалась лікам. Через побічні дії тиреостатиків і через симптоми удушення, порушення функцій ковтання родина зважилась на операцію у Анастасії Сергіївни.
Під час операції видалили всю щитоподібну залозу з вузлами, обійшли всі магістральні судини, зберегли нерви, функції ковтання, дихання, фонації. І за відсутності залози у пацієнтки не буде жодних обмежень.
Два дні у стаціонарі
Раїса Іванівна пробула у стаціонарі всього два дні, розповідає, що погодилась на операцію через слова дітей та лікаря. Бо спочатку відмовлялась категорично, суперечила навіть собі, адже переживала більше за свою родину, ще й такий вік. А ось донька наголошує: «Хочемо дожити до перемоги та повернення Криму, повернутись, побачити це, та відчути. Дуже хочемо».
На момент госпіталізації турбувало покашлювання, утруднення дихання та ковтання, зміна контурів шиї. А вже на момент виписки ці проблеми усунуто, і пацієнтка повертається додому у кращому самопочутті.
«Виросла велика щитовидка і почала турбувати. Ми здавали аналізи, дізнались про надлишок гормонів. Зробили біопсію та переконались, що утворення доброякісне. Залоза працювала сама по собі. Але я не мала особливо надії на добре майбутнє. Тепер потрібно відновлюватись, на це впливає вік та затягнутий процес. Але це одне з головних питань із моїм здоров’ям — і ми його вирішили.
Ми дуже задоволені, ставлення лікарів — шикарне. Я стільки прожила, 74 роки, але вперше зустріла таке відношення людей, всього персоналу. Прекрасне, як до рідних. Відмінні умови, хочеться, щоб у всіх була можливість отримати такий сервіс», — розповіла пацієнтка.
Надалі пацієнтці потрібно спостерігатись у ендокринолога та приймати замісну терапію. Надлишку гормонів, які керують організмом, вже не буде. Залишилось дочекатись перемоги!
Крюкова Наталія Олександрівна — пульмонолог Медичного дому Odrex
Дихання — це природна і одна з найважливіших функцій організму людини. Завдяки диханню тіло людини отримує такий необхідний кисень і виводить вуглекислий газ. Дослідженням та лікуванням захворювань усіх відділів дихальної системи, у тісному взаємозв’язку з усім організмом займається пульмонолог.
Лікування захворювань дихальної системи в Odrex займається пульмонолог Наталія Крюкова. Наталія Олександрівна має значний досвід роботи — закінчила Харківський державний медичний університет у 1998 — і володіє усіми необхідними знаннями та сучасними методами лікування, і ви можете звернутись за консультацією з наступних захворювань:
Хронічна обструктивна хвороба легень (ХОЗЛ).
Гострий і хронічний бронхіт.
Бронхіальна астма.
Плеврит.
Пневмонія.
Саркоїдоз.
Дихальна недостатність.
Легеневий фіброз.
Набряк легенів.
Нічне апное.
Трахеобронхіт.
Залишкові явища після перенесеного туберкульозу та інших захворювань.
Вроджені вади дихальної системи тощо.
Записатись на консультацію Наталії Олександрівни ви можете через мобільний додаток, через форму на сайті або за номерами: +38 (048) 730–00–30, +38 (096) 380–30–30, +38 (063) 380–30–30, +38 (066) 380–30–30.
Новий фізіотерапевт Поліклініки всієї сім’ї в місті Южне — Костянтин Шпадій
Костянтин Едуардович є масажистом та майстром з кінезотейпування
Ви можете звернутись до Костянтина Едуардовича з наступних питань:
лікувальний масаж,
спортивний масаж,
лімфодренаж,
антицелюлітний масаж
кінезотейпування.
Фізіотерапія є досить розповсюдженим методом лікування та необхідною частиною періоду реабілітації при хронічних захворюваннях та після важких травм. Крім того фізіотерапія є ефективним засобом профілактики багатьох хвороб.
Нагадуємо, що крім фізіотерапії в Поліклініці всієї сім’ї Odrex в місті Южне ви можете укласти декларацію з сімейним лікарем за програмою НСЗУ, отримати кваліфіковану консультаційну допомогу вузьких спеціалістів, експертну ультразвукову діагностику, здати необхідні аналізи та вакцинуватись.
Записатись на консультацію та курс процедур ви можете через форму на сайті або в операторів нашого кол-центру за номерами +38 (048) 730–00–30, +38 (096) 380–30–30, +38 (063) 380–30–30, +38 (066) 380–30–30.
Подяка хурургам Віталію Русакову та Володимиру Янко від пацієнта
Саме політравму отримав наш пацієнт Андрій, якій попав до хірургічного відділення №2 з цілим рядом ушкоджень та ускладнень. Але зараз молодий хлопець знов почувається добре — і до лікарні повертається лише на контрольний огляд і з позитивними емоціями.
Днями Андрій разлом із сестрою завітав до Odrex, щоб привітати своїх хірургів — хірурга-ендоскопіста Віталія Русакова та хірурга вищої категорії Володимира Янко. Ми вдячні сім’ї Проскуріних за теплі вітання, і бажаємо їм здоров’я та злагоди.
Яна, сестра пацієнта, залишила відгук, яким ми із задоволенням ділимось:
«Хочу выразить огромную благодарность доктору Русакову Виталию Викторовичу и Янко Владимиру Ивановичу! Спасибо вам за ваше внимание, чуткость, профессионализм и терпение! Профессионалы своего дела! Огромное спасибо всем причастным, кто боролся за жизнь моего брата, Проскурина Андрея Андреевича, после дтп и осложнений. Все сотрудники настолько точно выполняют свои обязанности, очень доброжелательные, энергичные. И когда видишь такое «движение»-от одного этого становится спокойнее, потому что понимаешь, что здоровье пациента находится под чутким контролем медицинского персонала, который сделает все необходимое, чтобы лечение было успешным!»
Дізнатись більше про загальну хірургію ви можете за посиланням.
Нагадуємо вам, що звернутись до нас з приводу ДТП можна цілодобово. Викликати Швидку Odrex можна за коротким номером 9000 з будь-якого мобільного або за номером +38 (048) 752–9000 зі стаціонарного телефону. Звернутись до приймального відділення Odrex можна за звичною адресою: Розкидайлівська, 69/71.
Чому на тлі стресу виникає головний біль? Інтерв’ю Костянтина Інцина на Першому міському
Про те, чому на тлі стресу у нас виникає головний біль і як його подолати без пігулок в етері Першого міського каналу розповів завідувач Поліклініки всієї сім’ї Odrex в Райдужному, невролог — Костянтин Інцин.
Зокрема, Костянтин Павлович відповів на такі питання:
Що таке головний біль і чому він виникає?
Яка відмінність головного болю напруги?
Які фактори впливають на виникнення головного болю?
Чим відрізняються епізодичні та хронічні головні болі?
Як лікувати головний біль?
Як стрес та депресія впливає на виникнення головного болю?
Яка профілактика виникнення головного болю?
Більш детально відповіді на ці та інші питання дивіться в записі етеру.
Записатись на консультацію Костянтина Павловича ви можете через мобільний додаток, через форму на сайті або за номерами: +38 (048) 730–00–30, +38 (096) 380–30–30, +38 (063) 380–30–30, +38 (066) 380–30–30.
Один день із життя підстанції Швидкої допомоги
7:00
Ранок на головній підстанції починається о сьомій. Насамперед після перезмінки кожен перевіряє, що готове все необхідне для будь-яких надзвичайних ситуацій, усе обладнання працює, медична сумка наповнена, кисневі балони заправлені, в апараті ЕКГ достатньо стрічки. Попереду 24 години робочої зміни.
Зараз до звичної рутини додалися бронежилети та каски, виїзди в бік лінії фронту та транспортування поранених. Дехто з команди з перших днів боронить Україну в складі ЗСУ, і ми безмежно ними пишаємося, але й хвилюємось. Дехто дедалі частіше вирушає в тривалі відрядження, проводячи транспортування тяжких пацієнтів по всій Європі: за цей час наші Швидкі проїхали Молдову, Румунію, Чехію, Польщу, Словаччину, Угорщину, Австрію, Німеччину, Туреччину.
Але й люди, які ці виклики приймають, не просто так прийшли до цієї професії. Це лікарі, фельдшери, водії, диспетчери з певним складом характеру, які люблять драйв, самостійність, швидкість мислення, вміння взяти на себе ретельно зважений ризик. Вони у своїй стихії.
Наразі ми знову в очікуванні потенційного сплеску пандемії COVID-19: в такі періоди коронавірус заповнює всі телефонні розмови, проникає в усі плани й панує в уяві. Усі працюють нон-стоп, кількість важких викликів збільшується в рази. Одна з пацієнток із COVID-19, у тяжкому стані та з тривожно-депресивним розладом, чекає перевезення в Ізмаїлі. Там, після іншого виклику, перебуває бригада доктора Крижановського. Ізмаїл, Рені, Болград та інші місця під кордоном Румунії, де немає можливостей великого міста — найчастіші місця призначення для наших бригад.
Відповідальний лікар Ірина Кузьміна організовує перевезення, перебуваючи на зв’язку одночасно з нашою бригадою, лікарем реанімації та дочкою пацієнтки.
— Владиславе Євгеновичу, зробіть собі перерву і випийте каву. Чекаємо на виписки.
— Так, лікарю, плануємо її забрати. Потрібні призначення, аналізи, скільки часу знадобиться для виписки? Коли оформляти документи?
— Ви не можете супроводжувати маму, якщо в неї COVID. На жаль.
Бригада з пацієнткою нарешті виїжджає та прямує до Медичного дому.
12:30
Ця п’ятниця поки що потрапляє до категорії «спокійних» змін. Керівник Швидкої допомоги, Руслана Вороніна, пропрацювала в Швидкій понад 30 років. Її день теж починається з перезмінки, аналізу минулих викликів та планів. У спокійні дні її день — це планування, графіки, взаємодія з іншими відділеннями, робота з новою літературою, формування алгоритмів, стандартів, у вільну хвилину — заняття з бригадами.
На моніторі Руслани Володимирівни відстежуються всі реанімобілі. Можна побачити зустрічі в дорозі: наприклад, одна бригада везе пацієнта з Умані, інша їде за пацієнтом туди. Зустрілися дві крапки на карті, привітали одна одну й помчали далі, кожен зі своїм завданням.
Транспортування нашими дорогами — це ще те завдання: треба бути максимально впевненим, що ми принесемо більше користі, ніж шкоди. А медичні транспортування потрібні, як правило, дуже складним і особливо тендітним пацієнтам, які потребують допоміжного обладнання, апарату ШВЛ, постійного моніторування — усіх тих умов, які можуть бути лише у реанімобілі. Це тривалий і складний процес — не можна просто підхопити пацієнта та відвезти. Наші бригади спеціально приїжджають заздалегідь, щоби підготувати пацієнта до транспортування: обов’язково оглядають, стабілізують, адаптують до апаратури, за потреби інтубують. Аж до того, що привозять профільних фахівців, наприклад, хірурга, який поставить дренаж у легенях.
Учора, наприклад, під час медичного транспортування з Ізмаїлу, у пацієнтки з пневмонією настало раптове погіршення, розвинувся ОРДС, критичне зниження сатурації, пароксизм фібриляцій передсердь, порушення гемодинаміки. Пацієнтку інтубували та переводили на ШВЛ безпосередньо в машині швидкої допомоги — це складне завдання.
13:00
— Дозвольте, я до вас доторкнуся? Чи можу я вас оглянути?
За сучасними протоколами, які збігаються з європейськими та американськими, пацієнта потрібно запитувати. Про все. Навіть коли ситуація критична, навіть коли довкола — масова поразка. Так, це означає, що людина може відмовитись від допомоги, адже кожен має право розпоряджатися своїм здоров’ям. Найголовніше — переконатись, що не залишилося питань, і пацієнт розуміє весь тягар свого стану.
Неупереджений і відкритий розум — ще одна риса, яка поєднує співробітників швидкої допомоги по всьому світу. Адже більшість нашої роботи — це розмовляти з людьми, пояснюючи, що ми припускаємо, що робитимемо, якого результату хочемо досягти. І дуже часто розмовляти доводиться в критичних умовах, зі співрозмовником, який наполегливо чинитиме опір. Але навіть агресивно налаштованого чи сп’янілого пацієнта можна заспокоїти — головне, поставитися зі співчуттям, по-людськи та з розумінням, розмовляти на рівних.
17:30
Сьогодні п’ятниця — день перевезень. Деякі пацієнти поспішають потрапити додому у вихідні.
— Кого перевозитимемо? Перикардит? — Що ви до цього перикардиту причепилися? Перикардит уже виписаний та поїхав додому. У пацієнтки був перитоніт, провели операцію, їде додому. О 14:50 вона буде готова, 3 поверх, ноші, палата 321.
18:00
— Швидка допомога Odrex, диспетчер Ольга, слухаю вас. Розкажіть, що сталось? Залишайтеся на лінії.
На тому кінці серцевий напад, і диспетчеру доводиться зняти з виклику найближчу бригаду, яка ось-ось мала виїхати на чергове перевезення.
— Бригада до вас уже спрямована. Уперше таке? Прийміть аспірин, приготуйте попередні кардіограми та препарати, які ви приймаєте.
Диспетчер проводить медичний супровід: залишається з пацієнтом на лінії, розповідає, як поводитися. Від моменту встановлення діагнозу «інфаркт» до моменту відкриття артерії на операційному столі має пройти не більше 120 хвилин — це «золотий стандарт». Але інфаркти не завжди передбачувані за швидкістю розвитку процес, і чим молодший пацієнт, тим вищий ризик отримати фатальний інфаркт.
Щойно надходить такий виклик, бригада пересилає відповідальному лікарю ЕКГ з інфарктом, викликають Костянтина Миколайовича Хацька, який готується провести стентування. І поки пацієнт доїде до клініки, про нього вже знають усі та все. Сьогодні Odrex працює з інфарктами за програмою НСЗУ, і це означає, що певний пакет діагностичних та лікувальних послуг оплачує держава, і для пацієнта вони безоплатні. Таких викликів дедалі більшає.
2:00
2 мільярди клітин гине за одну хвилину, і разом із ними — людський життєвий баланс: інтелект, навички, фізичні функції. Це інсульт. Поки пацієнт їде в реанімобілі, лікар проходить спеціальним чек-листом, організовує «зелений коридор», щоби допомога була надана якнайшвидше.
— З вами на зв’язку, не прощаюся.
Щодня на підстанціях виходять на зміну реанімобілі. Чи потрібна вам швидка допомога в темну годину, чи рідна людина — не в порядку, одне можна сказати напевно — вони завжди зроблять усе можливе, щоби допомогти.